Magyar tapasztalatok a XADO termékekről
már már kicsit félve tesszük közzé vásárlóink tapasztalatait, mert félő hogy olvasóink azt gondolhatják, hogy ezek egyszerűen általunk szerkesztett írások, de szerencsére ezek mind a xado termékeket használt vársálóink tapasztalai és levelei…
2013.11.16.
Skoda Octavia 2-es, 1,9 TDI teljes kezelése
Egy költői kérdéssel kezdem: – miért nem ismertem én a Xado-t eddig?
Mert ha ismertem volna, az előző előtti autóm is még vidáman szolgálna a családban, az előző pedig, amelyről most írok, épp az utolsó pillanatban kapta az életmentő (Xado) injekciókat.
Skoda Octavia 2-es, 1,9 TDI, 105 LE -s gépről beszélünk, 65 ezer km-el került hozzám 3 évesen. Aztán 5 évet mentünk együtt, sok-sok várost, és jópár külföldet autópályán. Most 211 ezer km-nél jár, és az utóbbi 1-1,5 évben már érződött rajta a fáradtság. A turbo már 150 ezernél feladta, de ez itt Budapesten nem zavart, nem én szoktam letolni az útról a várostársakat. A kisebb teljesítményért kárpótolt a kisebb (4 liter/ 100 km városi!!!) fogyasztás. Ami jobban zavart, a motor hangja. Kopogni kezdett, és általánosságban is felerősödtek a motor és váltó zajok. Már-már azon gondolkodtam, eladom, amikor az apám 17 éves autója beállt, és jelezte, hogy igényt tartana a kocsira, vegyek én egy másikat… Szerettem volna rendben átadni, nagyszervíz és műszaki vizsga után, így elkezdtem böngészni a netet, a szükséges alkatrészek után kutatva. Ekkor olvasom, hogy motorfelújítás, egy tubus nanotechnológiás anyaggal…á..ez a régi dajkamese, a vége úgyis a generál lesz… amire viszont nincs meg a pénz… Telefon, kérdezősködés, kiderül, hogy az “anyag” nem is drága, pár ezerből megvan az Octavia “adagja”. Hát, az ismeretlentől ugye, tart az ember, de egy haldokló motor talán mégsem akkora rizikó. Vágjunk bele.
Minden felhasználási javaslatot elolvastam, betartottam. A szervízben az olajcsere előtt belső motortisztítást csináltunk (Liqui Moly) majd a friss olajat (Castrol Edge 5w-30) kicsit megjárattam, kb. 150 km-en. Ekkor, meleg motor mellett beleöntöttem a fél liter direkt félretett Castrolban felrázott Xado 1 Stage (27ml) -t. Döbbenet…. a motor hangja kb. 10 km megtétele után elkezdett halkulni. Aztán egy balatoni meg egy győri oda-vissza út után érezhetően jobban húzott a motor, ezt különösen induláskor, álló helyzetből gyorsítva lehet észrevenni, de simán érezhető menet közben is. Később, 7-800 km megtétele után már sokkal kiegyensúlyozottabban járt a motor, rezonanciák tűntek el, minden olyan kultúrált lett. Közben egy újabb kör a szervizben, a váltóba is belekerült az oda való Xado, és láss csodát, a váltó is elkezdett halkulni, a kapcsoláskor néha jelentkező szinkron problémák megszűntek. Már csak egyetlen dolog zavart: az üzemanyag szivattyú kerregése. Van erre is megoldás, az üzemanyagba (kleen flo-val való előzetes tisztítás után) tele tankonként megéri az EX120-as Xado gélt belefecskendezni a tankba, a veszettül kattogó, 210 ezer km-t futott szivattyú fél tank benzin után már nem csattog, csak halkan kopog, de nem vagyok türelmetlen, megvárom mi lesz ha lejár a 3000 km, a teljes revitalizálásig. A mérleg NAGYON POZITÍV. Az anyag működik. Az utolsó szóig a web oldalon ígért javulást hozza, és még azon felül. Az ára töredéke egy félkomoly szerviz költségének, ha ugyanezt a hatást mechanikailag szerettem volna elérni, a generál felújítás 50-szer ennyibe fájt volna. Azóta az Octavia átkerült a szüleim feneke alá ( nagy ugrás ez az Omega 12l/ 100 km -e után a gazdaságosság igazi dimenzióiba) én pedig az új kocsiba, egy remek Ford Mondeo 2,0 tdci-be már megvettem és beletöltöttem minden Xadot, amit lehetett. Pedig ez még nagyon simán megy 140 ezer km-nél. De gondoljunk a jövőre, előzzük meg a további kopásokat. 20 ezer Ft befektetés azért, hogy 100 ezer km-en megvédjem a motort a további kopástól, nagyon megéri. NAGYON MEGÉRI….
Nagy Gábor Pál
30-213-xxxx
Budapest
2013.10.29.
Xado 1stage tartóssága és súrlódás csökkentő hatása
Egy elszakadt vezérműszíj miatt alkalom nyílt arra, hogy megvizsgáljuk egy korábban xado 1stage-el kezelt motor hengerfelületeinek állapotát…..
2013.10.28.
Befecskendező kezelése Xado EX120 revitalizálóval
2013.10.22.
Xado 1stage-el kezelt autóból elfolyt a hűtővíz
Xado 1-stage géllel kezelt motorból elfolyt a hűtővíz,ennek ellenére komolyabb károsodás nélkül hazaért Németországból….
2013.10.10.
Csapágyjavítás Xadó Revitalizáló zsírral
Kegyetlenül zúgott a vízszivattyú egyik csapágya, mivel nem volt kéznél cserecsapágy ezért XADO kerámiaképző javitózsírral próbálkoztam bízva abban hogy így még néhány napig kibírja. A néhány napból -másfél év lett- , mikor is a másik oldali csapágy jelentkezett be.
2013.05.22.
Zetor traktor kezelése
Tisztelt Forex Kft.!
Szeretném tapasztalatomat megosztani a Xado „adalékanyaggal” kapcsolatban, amit Önöktől vásároltam. Mindezt azért teszem, mert lehet, hogy másokon is tud segíteni az a megtapasztalás, amin én már átmentem.
Hobbyként az öreg, főleg mezőgazdasági gépek iránt érzett vonzódásom miatt vettem egy 1955-ben gyártott Zetor K 25-ös traktort. Ez egy kéthengeres, 2000cm3, oldalt vezérelt, szívó Diesel motoros, alacsony fordulatú gép. Önmagában véve üzemképes volt, de kompresszió már nem nagyon volt benne. Lehetőségem volt viszont gyári hüvely és dugattyú készletet vásárolni, és hozzá még új hajtó- és nyugvócsapágyakat.
A motor teljes szétszerelése után komplett felújításon ment keresztül, azaz főtengely köszörülés, hengerfej-síkolás, szelepek cseréje, új dugattyúcsapszeg- perselyek stb. Az összeszerelést követően azonban az első indítózás után, kb. öt percig járt a motor, majd megszorult.
Újabb szétszerelés után kiderült: azáltal, hogy ennél a motornál a főtengelycsapágyaknak oldalirányú vezető szerepük is van a hajtókarokra, így azok túlzottan nekiszorították a dugattyúkat a henger falának ( nem volt hézag a dugattyúcsapszegnél a hajtókar és a dugattyú között) és ez okozta a helyi túlmelegedést.
A hiba kijavítása után újból összeszerelve a motort, már képes volt alapjáraton hosszú ideig járni, de amint emeltem az üresjárati fordulatot, újból megszorult. Újabb szétszelés után kiderült, hogy a felújítás során véletlenül összecserélődött a dugattyúk és a hüvelyek párosítása, így nem volt meg a megfelelő illesztési hézag. Összeszerelés, majd a próbaút során azt tapasztaltam, hogy egy enyhe kis emelkedőn országúti I-es fokozatban kb 10 perces menet után megint megszorult, majd pár perces várakozás után újból tudott menni, de mindezt csak szólóban. Viszont, ha terepfokozatban tettem meg ugyanezt az utat, semmi gond nem volt. A motor vízhőmérséklete még csak az üzemi hőfokot sem érte el.
Nem akartam újból szétszedni a motort, mert se kedvem, se pénzem nem volt már rá, így azon gondolkodtam mit lehetne kitalálni. Teljesen más okból mentem be ekkor Önökhöz, amikor az üzletben megláttam a Xado olaj ill adalékok reklámját. Felvilágosítást kértem a kollégáktól, akik egy kis spray-ben lévő speciális Xado 10505 cikkszámú fémkerámiaképző spray-t ajánlottak, hengerenkénti bejuttatással. Nem akartam megbántani Őket, hogy én nem hiszek ezeknek a „csodaszereknek”, de miután nem volt drága, így gondoltam veszek belőle, főleg az emberi lustaság és az újbóli szétszereléstől való viszolygásom miatt. Levettem a motor oldalán lévő deklit (ezen még van ilyen)és a henger falára permeteztem az anyagot.
Összeszerelés után, ugyanazzal az olajjal, ugyanazt az utat rögtön minden probléma nélkül megtettem, országúti fokozatban. Sőt másnap pótkocsit is felakasztottam, és azzal is minden gond nélkül működött a motor.
Nem gondoltam volna, hogy ez a „kezelés” így fog hatni a motorra, de mindezt megtapasztalva csak tanúsítani tudom, hogy hihetetlen mire képes az ANYAG!
Köszönettel és üdvözlettel:
Ujfalussy Miklós
autógépész-mérnök
Budapest, 2013.05.22.
2012.09.25.
Ikarus-256 motor és üzemanyagrendszer kezelése.
Régóta vártuk a lehetőséget, hogy kipróbáljuk a XADO-t egy igazán sokat használt buszban úgy, hogy a kezelést követően folyamatos kapcsolatban maradunk a sofőrrel az eredmény kiértékeléséhez.
Típus: Ikarus-256
gyártási év: 1986
motor: Rába D.10 10350 cc
futott Km: 1.700.052 km
fogyasztása 30-31 L/100km.
Korához képest szép állapotú, karbantartott, de a motor már nem a régi, elég beteges.
Fűstől, erőtlen és egyenetlen járású. 1000 km alatt megeszik 2,5-3 liter olajat.
A kezelés:
Orvosságként Xado kombinált kezelést választottunk. XADO 1Stage Maximum revitalizálót a motorba és XADO EX120 revitalizáló gélt az üzemanyagrendszerbe. 2-2 darabot tettünk bele és vártuk az eredményt!
A busz napi 400-450 km-t tesz meg vidéken. 2 nap után beszéltünk először a sofőrrel. Lelkesen újságolta, hogy alapjáraton megemelkedett az olajnyomása 0,5 barral, fordulatszámon pedig 1 barral, és induláskor már nem villog az olajnyomás lámpája. Egyenletesebben jár a motor és jobban húz. A következő beszélgetés két nap múlva volt, amikor is közölte, hogy első fordulásra indul a motor és a mi nagyon lényeges, még nem kellett olajat tölteni bele! A fordulatszám alapjáraton 550-ről 650-re emelkedett.
Azóta már megtett 12600 km-t és az alapjárat maradt illetve az olajnyomás is. Az olajfogyasztás lecsökkent 0,7-0,8 liter/1000km-el. És a fogyasztása 2-2,5 literrel kevesebb mint a kezelés előtt.
Ismét olyan, mint új korában. Sőt ha lehet még jobb és gazdaságosabb az üzemeltetése.
Azóta a sofőr már elvégezte a kezelést a személygépkocsiján is.
2011.01.19.
Renault Clio, 1.5DCI üzemanyagrendszer kezelése
T. FOREX KFT.
Szeretném tudatni önökkel, hogy amit vásároltam önöknél adagoló gélt betöltöttem az autómba, ami egy 2004.12 havi Renault Clio, 1.5DCI 82 lóerős motorral.
Az üzemanyag nem megfelelősége miatt igen csak sérültek voltak a porlasztó csúcsaim ill. a nagynyomású pumpám. Az autó fehéresen füstölt nagyobb gázadásra ill. folyamatosan hibakódot generált. Az üzemanyag rendszer tisztítása után és a revitalizáló gél használata után nem hittem a szememnek és a fülemnek, mert az autó nem füstölt, nagyobb gázadásnál sokkal dinamikusabb, csendesebb, az alapjáratnál lévő vibráció is megszűnt. Pedig még csak kb. 60 km óta van benne a gél.
Így nagy valószínűséggel megúsztam a 300.000 Ft környéki üzemanyagrendszer felújítást. Ha van rá lehetőség csak ajánlani tudom minden Renault dieselbe, amiben Delphi befecskendező rendszer van. Jövő hónapban szerintem bevásárolok motorolajból és váltóolajból is. Még egyszer köszönöm a segítségüket.
Egy nagyon elégedett vásárló
HOCHVÁRT LÁSZLÓ
Skoda 130
Kedves Antal!
XADO SIKER!
A Duna Autó Rallyecross Országos Bajnokság második futamát a Máriapócsi Rabócsi Ringen rendezték 2010. 05.23-án. A verseny nehéz feltételek mellett zajlott, mert pálya egyik részén szilárd, a másik részén homokos talajon kellett összemérniük tudásukat a versenyzőknek és versenyautóknak.
A Divizió 9 csoportban az 1400 cm3-es géposztályt Marcell György, A TQS Kft. versenyzője, Xado kenőanyagokat használó Skoda 130 tip. autójával nyerte. A sikerhez hozzájárult a Xado olajok nagymértékű súrlódáscsökkentő hatása, mert nála erősebb kocsikkal versenyzőket sikerült maga mögé utasítani. Ezzel az eredménnyel az éves bajnokságban a 2. helyen áll.
Üdv: Szabó Dénes
Skoda 120 L és a xado olajok
A Skoda Klub Hungary 2009.09.15.-én, nagy érdeklődés mellett, a különösen kanyargós , Kakucsringen rendezte meg a Speed Proex Kupa 3. fordulóját. A versenyen Patonai László a Pato Motorsport versenyzője első helyezést ért el a Xado kenőanyagokkal üzemeltetett Skoda 120 L típusú autójával az 1500 cm³-es kategóriában. Különösen nehéz dolga volt, mert az autó farában csak egy 1300 cm³-es tuningolt Favorit motor működött. Így szükség volt minden teljesítménynövelési lehetőségre pl. a motor belső súrlódását csökkentő Xado 10W-60 Rally Sport motorolajra, és a sebességváltó valamint a differenciálmű veszteségeit csökkentő fémkerámia géllel ellátott 75W-90 szintetikus hajtóműolajra.
A sikerhez hozzájárult, hogy az átalakított hengerfejjel és két dupla Weber karburátorral ellátott 120 lóerő körül teljesítő motor, még könnyített főtengelyt, dugattyúkat és lendkereket kapott, amik a gondos kiegyensúlyozás után akár 8000 f/p-ig történő pörgetést is lehetővé tettek.
Szabó Dénes tuning mérnök, autóversenyző, újságíró, autóalkatrész kereskedő
Egy barátomtól hallottam, hogy a Xado revitalitáló kenőanyagok különleges tulajdonságokkal rendelkeznek az eddigi kenőanyagokhoz képest. A legjobb tapasztalat a saját, tehát célszerűnek tartottam kipróbálni.
Mivel az esedékes olajcsere még messze volt, így a motorolajat nem cseréltem le, hanem a Xado revitalizáló gélt töltöttem a 2003. évi gyártású Skoda Fabia Kombi 1,4 16 V 100 Le 72819 km-t futott autóm motorjába.
A Xado revitalizáló gél betöltése után a fedélzeti számítógép már az első 150 km megtétele után mutatta, hogy azonos hűtőfolyadék és motorolaj hőmérséklet mellett, kisebb az alapjárati üzemanyag-fogyasztás, 0,6 lit/ó helyett 0,5 lit/ó, ami kb. 17 %-os fogyasztáscsökkenésnek felel meg.
A használt 0W-40 SL/CF jelű Castrol Race motorolaj, ami már a viszkozitásából adódóan is energiatakarékos, a Xado kerámia revitalizálóval még további üzemanyag-megtakarítást biztosított. A betöltés után 1500 km-el már 0,3-0,4 liter/100km benzin-megtakarítást tapasztaltam, a továbbra is az előzőekhez hasonló átlagos használat mellett. Az autóba épített VW motor eddig is alacsony 0,3 lit/1000 km-es olajfogyasztása 0,2 literre mérséklődött. A kocsi fürgébb lett, a jobb gyorsulás különösen a magasabb fordulatszám tartományokban volt tapasztalható, feltehetően a lecsökkent belső súrlódás eredményeként megnövekedett teljesítmény miatt, de ilyen méréseket nem végeztem.
Az utastérben a zajcsökkenés nem volt hallható, mert az amúgy sem zajos autót, utólag beépített, rendkívül jó, kétrétegű hangszigeteléssel láttam el, ami alig hallhatóvá tette a motort.
A kedvező tapasztalatok, a szakirodalom és mások eredményeinek tanulmányozása után egyértelművé vált, hogy a Xado gél segítségével, várhatóan jó esélyekkel indulunk el a Skoda Klub Hungary által 2009.07.04-én rendezett üzemanyag-takarékossági versenyen. A MOL által korábban rendezett hasonló versenyen elért első helyezés alapján, úgy gondoltam, a megfelelő vezetéstechnika és a Xado revitalizáló segítségével jó eredményt tudunk elérni. A verseny távja 100 km volt, a Balatonakali-Nagyvázsony-Pula-Nagyvázsony-Kapolcs-Tapolca-Balatonederics-Balatonakali útvonalon.
Az indulók közül, a motornagyságtól független, benzines kategóriában, Skoda Fabia Kombi 1,4 16 V 100 Le autónk futott egyedül Xado üzemanyag takarékos kerámia revitalizálót tartalmazó motorolajjal. Ez a tény jelentősen hozzásegített ahhoz, hogy az összes induló közül a legkisebb fogyasztást sikerüljön elérni. A 100 km-es távot 4,1 liter benzinnel sikerült megtennünk. Ez azért is különösen figyelemre méltó, mert a verseny nem sík úton, hanem a Balaton felvidék dimbes-dombos, erős kanyarokkal tarkított útjain zajlott. A nehézségre jellemző, hogy voltak olyan szűk kanyarok, ahol sokszor 30 km/órás sebességgel lehetett csak befordulni. Ilyen körülmények között kellett teljesíteni a hétvégi forgalomban az útvonalat 58 km/órás átlagsebességgel, a KRESZ előírásait betartva.
Elhatároztam, hogy a jövő évi versenyre már a sebességváltóba és az elektrohidraulikus kormány szervórendszerébe is Xado motorolajat fogok tölteni, ami súrlódáscsökkentő hatása miatt, várhatóan még további benzin-megtakarítást fog eredményezni.
A pozitív tapasztalatokat a már 10W-60-as Xado Rally Sport olajra átállított versenyautóink kiváló eredményei is alátámasztják.
Opel Astrája F hidrotőkéje és a xado Vita-flush
Cserhalmi Etter Szabolcs
A Vita-Flush belső motortisztító hasznosságáról az alábbi tesztben győződtem meg.
Barátom panaszkodott, hogy Opel Astrája F (1,6 16V motor) kopogó hangot ad 157000 km óraállásnál. Az általa felkeresett szerelő megállapította, hogy az egyik hidraulikus szelephézag kiegyenlítő nem működik és az emiatt bekövetkezett nagy szelephézag a csattogás oka. A javítás módjaként a 16 db hidrotőke cseréjét jelölte meg, mert nem lehet megállapítani melyik a hibás. A javítás összegét 100.000 Ft körüli összegre becsülte, amelyből csak az anyagköltség 86000 Ft.
Barátomnak ennyi pénze nem lévén, hozzám fordult mit tegyen. Állítsa le az autót, amíg összespórolja a pénzt, vagy mégis tudok valami megoldást. Javasoltam, hogy próbáljuk meg a Xado Vita-Flush motortisztító termékét, melyet a gyártó az általános belső motortisztításon kívül, speciálisan a hidrotőkék megbontás nélküli tisztítására is ajánl. A betöltéstől számított 500 km után a hibás hidrotőke miatti szelepzaj teljesen megszünt, amelyet egy Opel specialista is megerősített, aki nem tudta, hogy azzal probléma volt. Olajcsere után a motor, továbbra is hibamentesen üzemel. Ezt az egyszerű javítási módot mindenkinek tudom ajánlani, különösen a sokhengeres, többszelepes, hidrotőkés motoroknál, akár meghibásodás megelőzés jelleggel is.
Cs. Béla
Citroën XM TurboD12
Hengerűrtartalom: 2088 cm3
Teljesítmény: 88 kW / 110 LE
Gyártási év: 1994
Váltó: ZF 4HP18 4 sebességes automata
Önsúly: 1605 kg
Gumik: 205/60 R15
Szerelőm hívta fel a figyelmem a Xado termékekre. Mivel elég közel lakom felkerestem a Forex Kft-t. Az autóba először Xado LHM és XADO szervó javító gél került. A hidraulika rendszert mintha felújították volna. A hidraulika szivattyú hangja teljesen megszűnt, az autó igen gyorsan emeli magát még hosszabb állás után is.
A kedvező tapasztalatok miatt került aztán a motorba Xado 10W-40-es félszintetikus motorolaj, a váltóba Xado ATF III-as váltóolaj. A váltó működöse azóta szinte észrevétlen, mintha fokozatmentes lenne. Rántás, rángatás nélkül vált fel/le. Motorba egy balatoni út előtt belekerült az első tubus Xado Diesel gél. A Balatonnál a második, majd hazaérve a harmadik tubus is. Az autó ezek után érezhetően erősebb lett, fogyasztása pedig igen jó (6-6.5 L/100 km), motorzaj is csökkent. Az autóval azóta elmentünk az ICCCR2008 (Nemzetközi Citroën találkozó)-ra Róma mellé (majd 3000 km-es út) és egy másik kb. 2000 km-t mindenfelé itthon és a váltóolaj még mindig szép piros, egyáltalán nincs megégve. Személyes tapasztalatom igen kedvező, bátran merem ajánlani a Xado termékeket mindenkinek, de különösen idősebb, kopottabb motorú autótulajdonosoknak, de új autóba is állagmegóvásként, méreg drága javítások megelőzésére.
Spindler Autósport tesztje: XADO Kerámia váltóadalék és XADO 10W-60 Rally sport olaj vizsgálata
OPEL F ASTRA és OPEL TIGRA versenyautókban.
A részletes tesztjelentést letöltheti itt!
A XADO nem csak a tesztpályán, hanem a Baranya Rallyn is bizonyított.
Bővebb információ: Spindler Autójavító Tel: 34/360-298.
Csákó Ferenc mérnök-közgazdász
F-500 és F-3-as motorcsónak versenyző, többszörös EB VB I.-III. helyezett
A versenyzés során a propeller meghajtás extrém terhelési viszonyok között működik a 250 lóerős 14000 fordulatszámú motornak köszönhetően. A kis méretű kúpkerekes hajtómű csupán 700 cm3 olajat tartalmaz, ezért minden verseny után le kell cserélni a rendkívüli igénybevétel miatt. Még így is 2-3 futam után javításra, illetve cserére szorul a hajtómű, a fogaskerekek, illetve a csapágyak kopása miatt. A terhelés okozta kopás és főleg a súrlódási veszteség csökkentése és az ezzel járó előnyök döntő fontosságúak a jobb időeredmény elérése miatt.
“Többféle adalékot és hajtómű olajat kipróbáltam már. Ez idáig a legjobb eredményt a XADO fémkerámia felületképző gél és az ugyancsak fémkerámia adalékot tartalmazó XADO 75W-90 hajtómű olaj kombinációjával értem el. Többszöri futam után még mindig sokkal halkabb a meghajtás és semmi előjelét nem tapasztalom az ilyenkor már esedékes kúpkerék és csapágyak cseréjének.
2 év és 15 verseny után …
Telt az idő, a hajtómű 2 éven át, 15 versenyt és az edzéseket is végigdolgozta a XADO 75W-90 hajtómű olajjal (0,7l töltettel) anélkül, hogy a hajtóművet cserélni kellett volna.
Talán még többet mehetett volna, ám az egyik tűgörgős csapágy kosara széttört, ijesztő zajokat adva ki magából. Szétszedtük és a képeken látható enyhe kopásokat tapasztaltunk. Máskor egy ilyen kosártörés esetén a fémdarabok, görgők sokkal mélyebb nyomokat hagytak a csapágyfelületen és a hajtóművet komplett ki kellett cserélni. A XADO felkeményítette a felületeket, így a sérülés sokkal kisebb a csapon és a házban is.”
Bővebb információ:
Király Motorcsónak Szerviz
1031 Budapest, Római Part 19.
Telefonszám: 242-2372
Fax: 242-2373
www.kiralyjacht.hu
(nagyításhoz kattints a kis képekre)
Urr József taxis
Mercedes Vito, 2.3 turbó diesel.
Majdnem 600 ezer km-t futottunk együtt. Ezalatt kissé gyengébb lett a motor.
Ismerősök javaslatára XADO géllel kezeltem. A régi kedvenc emelkedőmön 2-es fokozatban alig értem fel a tetőre, most pedig a tető előtt combos gázra csaknem kipörögnek a kerekek.
Ma vásároltam szervó adalékot is.
Hefkó János gépészmérnök, hajóskapitány és idegen nyelvű (angol) gépjármű oktató
A tanoncok 130 ezer km alatt kivették az erejét a diesel VW Polonak. A motor zajos lett, füstölt, nem akart felmenni egy rendesebb dombra. Kollégáim javasolták, hogy kezeljem a motort XADO géllel. 3 tubust javasoltak, de gondoltam próbaképpen 1 is elég lesz. Benyomtuk a pasztát és amíg megírták a számlát már csendesedett is a verda. 3 hét múlva visszamentem és megvettem a következő 2 tubust is. Vettem adalékolt olajat is a következő cseréhez.
Ezt nem mertem volna megtenni három héttel ezelőtt, levett olajbeöntő sapka esetén járó motor mellett állni A VW Caddy 1,9 PDTDI motorja olyannyira fröcsögött hogy nem úszta volna meg a fehér ingem olajpöttyök nélkül.
A Forexban jártam akkumulátorért amikor beszélgettünk a XADO olajokról és karbantartó gélekről. A csodákban én sem hiszek, de olyan olcsó volt egy kezeléshez szükséges “anyag”, hogy áldoztam az autómra annyit. Javító műhelyben ennyi pénzért csak azt mondják el, hogy fel kellene újítani a motort. Néhány száz kilométer után érezhetően csendesebb lett a motor, dinamikusabb is, és ami engem jobban meglepett, hogy akár fehér ingben is nézegethetem a kartell gázt, mert nincs is igazán. A XADO dízel gél alkalmazása után jelentősen lecsökkent a kartergáz, sokkal rugalmasabb, csendesebb járású lett a motor.
A képen egy VW Passat kormánymű tengely csapágyazása látható.
Előélete: tömítési hiba miatt víz került a csapágyba. A rozsda a kép tanúsága szerint “megette” a csapágyat.
A csapágyat leszerelni nem lehetett (nem volt értelme), mert a belső gyűrű közvetlen a tengely anyaga volt. Veszteni való nem lévén, kipróbáltuk, mit tud a XADO repairing zsír. Ez az anyag mintegy 80%-os kopást képes helyreállítani. Amint látható ez a kopás sokkal nagyobb ennél.
Feltöltöttük a csapágymaradványt XADO zsírral, majd egy fúrógéppel a tengelyt forgatni kezdtük a külső gyűrűben. Az első fordulatok alatt meglehetős csikorgást, kattogás hallottunk, majd egyre simább járás után elfogadható mértékü csapágyzajt adott.
Nem állítjuk, hogy a gyári új csapággyal azonos értékű csapágyat kaptunk, azonban összeszerelve a kormánymű a mai napig is elfogadhatóan működik.
Ez egy extrém eset, de a Xado gyártója általában azt szavatolja, hogy a gyári tűréshatár szélére kopott csapágyat képes helyreállítani.
Eperjesi László magánfuvarozó vagyok. Régóta koptatom az aszfaltot. Volt már sok autóm, hallottam sok csodaszerről, tapasztaltam is többször, hogy nem minden löttytől lesz a motor annyival jobb, mint állítják.
A mostani gépem egy IVECO EUROCARGO 240LE dízel.
Jól szuperál, de a fogyasztását igyekszem csökkenteni, hiszen az közvetlenül zsebre megy. Bizony megitta a 18 litert 100 km-en. Ugyan még csak 230000 km van benne, az olajfogyasztása mégis 3-4 liter volt 10000 km-enként. A mai üzemanyag és olajárak mellett ez komoly terhet jelent.
Amikor először találkoztam a XADO motorolaj adalékkal, azt gondoltam, hogy no lám egy újabb próbálkozás a pénztárcám könnyítésére. A bemutatott nemzetközi tapasztalatok azonban elgondolkoztattak és úgy döntöttem, kipróbálom.
Olajcserekor 6 tubus (6×9ml) XADO kerámia gélt adagoltunk a motorolajba.
A XADO kezelés után néhány száz kilométer múlva feltűnt, hogy az alapjáraton zavaróan rezgő fülkém elcsendesedett, a motor simábban kezdett járni. Úgy kb. 1500 km után a motor nem csak csendesebb, de dinamikusabb is lett, szinte úgy húzott, mint új korában.
Többször ellenőriztem az olajszintet, de mostanáig, 13000 km-el a kezelés után még nem kellett rátölteni. Az üzemanyag átlagfogyasztás mára 16 liter/100 km körül megállapodik.
A következő olajcserekor a XADO motorolajaiból választok majd, mivel azok már tartalmazzák a jótevő fémkerámia adalékot is.
Vincze Gábor árufuvarozó vagyok, szabadidőmben megrögzött rallys. Van egy Opel Corsa 1.6 GSI-m. Nem mai csirke, de versenyezni pont jó.
A március 15-i FRT rallyra készültem, ám a váltóm iszonyú hangja miatt kétséges volt az indulás. Idő nem volt már a szétszedésre, javításra, de mindenképpen startolni akartunk. Véletlenül jártam a Forex Autóalkatrész Nagykereskedésben, ahol éppen a szétszedés nélküli hajtómű javításról beszélgettek. A dolog lényege egy bizonyos XADO fémkerámia adalék, amelynek létezik váltóba tölthető verziója is.
Nem hittem ugyan a “csodában”, de más választásom nem nagyon volt, így lesz-ami-lesz alapon kipróbáltam.
Vettem hát egy adagot, ami úgy nézett ki, mint egy kis méretű fogkrémes tubus, mindössze 9ml. Ezt belenyomtuk a váltóba. Alig mentünk két utcányit és nem akartunk hinni a versenyzajhoz szokott fülünknek. A váltó nem csak hogy elcsendesedett, hanem kezesebb is lett. Úgy járt, mint kés a vajban. Hátra volt még az igazi próbatétel, maga a verseny. Vajon kibírja-e a gyilkos futamot és meddig marad meg a hatása?
A váltónk a versenyt kibírta. El is határoztuk, hogy javítás nélkül futunk neki az április 12-i FRT rallynak, mert a váltó azóta is csendesen muzsikál.
A következő motorolaj cserénél kipróbáljuk a fémkerámiával adalékolt, speciálisan a rally sportra kihegyezett 10W-60 versenyolajat.