Barion Pixel

Nehezen induló meleg dízelmotor

Okok:

  1. Ha a felmelegedett dízelmotor nehezen indul, miközben hideg állapotban könnyen, akkor lehetséges, hogy a magas nyomású üzemanyag-szivattyú meghibásodott a dugattyúpárok kopása miatt. Ha az üzemanyag felmelegszik, csökken a viszkozitása és a réseken megnő a hidraulikai veszteség. Ilyenkor a dugattyú nem tud elegendő nyomást létrehozni az injektorok kinyitásához a motor indításakor, és az üzemanyag nem jut be az égéstérbe.
  2. A modern dízelmotoroknál a nehéz meleg indítás általában az injektorokat vezérlő érzékelő meghibásodásával köthető össze. A motor egyik injektorán található a motor hőmérséklet-érzékelője. Hidegindításkor az érzékelő jelet küld az injektor befecskendezési szögének módosítására és az üzemanyag felmelegítésére a szűrőben (ha a motor rendelkezik ilyen rendszerrel). Ha az érzékelő meghibásodik, akkor ugyanazt a jelet küldi meleg indításkor is, mint hidegindításkor. Ez túltöltést eredményez és gőzdugók alakulnak ki az üzemanyag-vezetékekben, amitől nehezen indul be a motor.

Javaslatok

  1. Ha a dízelmotor magas nyomású üzemanyag-szivattyújának dugattyúpárjai nem koptak el kritikus mértékben, akkor nem szükséges kicserélni az üzemanyag-szivattyút. Ajánlatos átöblíteni az üzemanyagrendszert az egyik dízelmotorokhoz való üzemanyagrendszer tisztítószer adagolásával:

Az öblítést követően kezelje az üzemanyagrendszert az  üzemanyagrendszerhez való XADO gel Revitalizant® termékkel a dugattyúpárok kopásának kijavításához: : XADO EX120 Revitalizant® az üzemanyagrendszerhez

Az üzemanyagrendszer XADO Revitalizant®-os kezelése után erősen ajánlott 9000-10000 km-enként Jet 100 FuelPumpProtectDiesel dízeles üzemanyagrendszer-védőt alkalmazni, hogy megóvja a magas nyomású üzemanyag-szivattyút az esetlegesen alkalmazott rossz minőségű üzemanyag okozta kopástól.

 

KOSÁR

close