A nehezen forgó kormánykerék megkülönböztető jegyei és lehetséges okai:
- Mindkét irányba nehezen forog a kormánykerék.
Lehetséges okok:
- A kormányszervó szivattyújának fizikai kopása
- Alacsony a folyadékszint a rendszer tartályában
- Nehéz a túlterhelés elleni biztonsági szelep járása
- Laza a hidraulika-szivattyú ékszíja vagy elkopott
- Meghibásodott a kormánymű fogasléce vagy fogaskerék-egysége
Lehetséges okok:
- Középállásnál eltűnik a kormányszervó ereje
- Nyikorgás hallható a kormánykerék elfordításakor
- A kormánykerék elfordításakor valamelyik irányba eltűnik a kormányszervó ereje
- A kormánykerék nehezen fordítható vissza középállásba
- Beszorul a kormánykerék a forgatási irány gyors megváltoztatásakor.
Lehetséges okok:
- Levegő került a rendszerbe
- Csökkent a szivattyú teljesítménye a kopás miatt
- Laza az ékszíj vagy elkopott
XADO ajánlás:
-
Ha fizikai kopás miatt csökken a rendszer teljesítménye, ajánlatos teljesen kicserélni a hidraulika folyadékot.
A megfelelő XADO folyadékok alkalmazását javasoljuk:
XADO ATF III; XADO ATF III/IV/V; XADO ATF VI; XADO CHF vagy LHM).
A hidraulika folyadék cseréjét követően ajánlatos kezelni a rendszert az alábbi XADO termékek egyikével:
- Revitalizant EX120 kormányszervóhoz,
- Revitalizant kormányszervóhoz,
- Atomic Metal Conditioner Maximum Diesel Truck kormányszervóhoz.
- Ha nem elég magas a folyadékszint, akkor után kell tölteni. A szivárgás okát meg kell állapítani és meg kell szüntetni.
- Ha nem elég feszes az ékszíj, akkor ajánlatos először megkeresni az okát: ha a problémát elhasználódás okozza, akkor a szíjat ki kell cserélni; ha kilazulás okozza, akkor be kell állítani a megfelelő feszességet.
Megjegyzés:
A szíjak megfelelő állapotának fenntartásához és karbantartásához ajánlatos Verylube szíjápolókat alkalmazni.
- A kormánymű fogaslécének vagy fogaskerék-egységének meghibásodása esetén ajánlatos kijavítani vagy kicserélni a hibás alkatrészeket.
Megjegyzés:
Dízel teherautók kormányrendszerének megelőző karbantartásához ajánlatos 50-60 ezer km-enként kezelni kormányszervóhoz való XADO АМС Maximum Diesel Truckkal.
Ha levegő került a rendszerbe, jobb szakemberhez fordulni a rendszer légtelenítéséhez és a levegő bejutásának kiküszöböléséhez.