Barion Pixel

Alacsony vagy egyenlőtlen nyomás a hengerekben2

A nyomáscsökkenés tünetei:

  • Nehezen indul a motor
  • Instabil működés minden üzemmódban
  • Egy vagy több henger nem működik
  • Pattogás hallatszik a beszívóból és a leömlőből
  • Megnő az üzemanyag-fogyasztás
  • Megnő a nyomás a hűtőrendszer csatlakozásában

Alacsony vagy egyenlőtlen kompresszió okai:

  • Beragadnak a dugattyúgyűrűk, szénlerakódások keletkeznek az égéstér falain és a dugattyú tetején.
  • Elkoptak vagy megsérültek a hengerek működő felületei, nem kritikus mértékben elkoptak a kompressziós dugattyúgyűrűk.
  • Nem megfelelő a szelepek beállítása, elkoptak vagy megsérültek a hidrotőkék.
  • Elkoptak a vezetőperselyek, deformálódott a szelepszár.
  • Kiégett a szelep vagy a hengerfej tömítés a hengerfej elrepedése vagy elvetemedése miatt; teljesen kiégett vagy részlegesen szétroncsolódott a dugattyú, szétroncsolódtak a dugattyúgyűrűk.


XADO ajánlás:

  1. Ha beragadnak a dugattyúgyűrűk és szénlerakódások keletkeztek az égéstér falain és a dugattyú tetején, ajánlatos bármely működési fázisban dekarbonizálni a hengereket a motorolaj cseréje nélkül Verylube dekarbonizáló adagolásával a hengerekbe, a gyújtógyertyák nyílásain keresztül (benzinmotoroknál), vagy a fúvókák vagy izzítógyertyák nyílásain keresztül (dízelmotoroknál).
  2. A dugattyúgyűrűk beragadásának megakadályozásához és a szénlerakódások hatékony eltávolításához a hengerek felületeiről és a szelepekről ajánlatos kitisztítani a motor olajrendszerét minden olajcsere előtt XADO VitaFlush – intenzív olajrendszer-tisztító adagolásával a régi olajba, és az olajcsere előtt még 300-800 km-en keresztül járatni a motort.
  3. A hengerek működő felületeinek kopása vagy sérülése, vagy a kompressziós dugattyúgyűrűk nem kritikus kopása esetén kezelni kell a hengereket hengerekhez való XADO Revitalizant®-tal a gyújtógyertyák nyílásain keresztül (benzinmotoroknál) vagy a fúvókák vagy izzítógyertyák nyílásain keresztül (dízelmotoroknál).
  4. A hengerek jelentős kopása esetén, a hengerek XADO Revitalizanttal való kezelése és az időszerű motorolaj csere után, a teljes olajrendszert le kell kezelni a megfelelő motortípushoz való (benzin– vagy dízelmotor) XADO Revitalizant®-tal; XADO EX120 Revitalizant®-tal; XADO 1 Stage Revitalizant®-tal vagy XADO АМС Maximummal.
  5. Ha az alacsony vagy egyenlőtlen kompresszió a szelep nem megfelelő beállításából vagy a hidrotőkék kopásából vagy sérüléséből adódik, akkor be kell állítani a szelepeket és ki kell cserélni az elhasználódott vagy sérült hidrotőkéket.
  6. A vezetőperselyek kopása és a szelepszárak eldeformálódása esetén ajánlatos javítani a hengerfejet, javítani és felfúrni a szelepvezetőket és kicserélni a sérült szelepeket.
  7. Ha kiégett a szelep vagy a hengerfej tömítés a hengerfej elrepedése vagy elvetemedése miatt, teljesen kiégett vagy részlegesen szétroncsolódott a dugattyú, teljes nagyjavítást kell végezni a szétroncsolódott vagy deformálódott alkatrészek kicserélésével.

 

KOSÁR

close