Két akkumolátor egy autóban

Két akkumulátor egy autóban

Az idei autószalonon láttunk egy új Mercedes Sport Coupéban két akkumulátort, az egyiket a motortérben, a másikat a csomagtérben helyezték el.

Ezt a megoldást az tette szükségessé, hogy egyre több olyan, többnyire biztonsági vagy luxuscélokat szolgáló fogyasztó kerül az autóba, amelynek álló helyzetben is számottevı fogyasztása van. Ennek az a szomorú következménye, hogy néhány napos állás után az autó akkumulátora indításképtelenségig lemerül, gyakran az autóba való bejutás is lehetetlenné válik.


A Mercedesben látott megoldást a FOREX Kft már 4 évvel ezelőtt kifejlesztette, és VW Golf autókban alkalmazta. A megoldás lelke, egy speciális leválasztó kapcsoló, amely a motor beindulása után lehetővé teszi mindkét akkumulátor töltődését a generátorról, álló motornál viszont leválasztja az indító akkumulátort az elektromos rendszerről. Ekkor a fogyasztók, pl. GPS, riasztó, stb. a szervizakkuról táplálkoznak, megőrizve az indító akku indításképességét. A Forex megoldása szerint (ld. Fotó), egy kismérető, nagy indítóképességő, 13Ah-s karbantartásmentes száraz akkumulátor  (oddysey) és egy 80Ah-s ciklikus üzemre tervezett szervizakkumulátor az eredeti akkumulátor helyérekerült.
A speciális kapcsoló biztosítja, hogy ha mindkét akkumulátor töltött, akkor együttesen indítanak, csökkentve ezzel a kismérető indító akku igénybevételét. Így sikerült elérni, hogy az indító akku is 4 éven keresztül hibátlanul mőködött. Abban az esetben, ha a két akku nem fér el az eredeti helyén, a szerviz akkut az autóban más helyen is el lehet helyezni, pl. ülés alatt, csomagtartóban. Ilyenkor természetesen akár zárt, folyadékot nem tartalmazó akkumulátor használata javasolt.


A rendszeresen lemerülı akkumulátort a generátor rövid utakon nem tudja teljesen feltölteni, így annak kapacitása folyamatosan csökken. Ezen úgy lehet segíteni, hogy időnként egy erre alkalmas töltővel a telepet fel kell tölteni. Skandináv országokban ez a megoldás olyannyira elterjedt, hogy a töltőt beszerelik az autóba, így csak a 230V-os hálózatra kell csatlakozni.

Termékek

Forex ISO tanusítvány

XADO revitalizálók

Bejelentkezés

Kosár

 x 
A kosár üres

Kövess minket

Hírlevél